maandag 22 april 2013

Deadlines en uitstelproblemen

Ik. haat. deadlines.

Zo, die is eruit.
In de bovenbouw moet je nóg meer verslagen maken dan in de onderbouw, het maken van verslagen zelf vind ik niet erg, maar ik heb een hekel aan deadlines.

Ik haat deadlines voornamelijk omdat ik vaak nét te laat achter een deadline kom, dat is gemiddeld zo'n 24 à 48 uur voor de deadline...
Bij een klein werkstuk is dit geen probleem, maar bij grotere werkstukken draait dit nog weleens uit op nachtwerk.
Bij mijn grootste verslag tot nu toe (biologie microscopie) heb ik 15 mei een deadline, dit keer weet ik de deadline wel ruim van tevoren :)

Enige (andere) probleempje: uitstellen.
Ik was op 3 december al klaar met de microscopie-opdrachten, maar heb nog steeds niks uitgewerkt. Dat betekent dus dat ik het nu al 4,5 maand uitstel, en nog maar 3 weken tot de deadline heb.

Dus laat ik dat verslag maar eens gaan doen, als ik een keer een verslag wél op tijd in wil leveren (1 dag tot 1 week te laat is vrij standaard voor mij).

Tot slot heb ik nog een tip voor al mijn mede-uitstellers:

SCHRIJF EEN DEADLINE IN JE AGENDA DIE EEN WEEK VÓÓR DE ECHTE DEADLINE IS, ZO LEVER JE HET VERSLAG OPZEKER OPTIJD IN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten